Generációs webhasználat

2018. június 20., szerda 06:12

Közel 2,3 millió fő él az úgynevezett Baby Boom generációból hazánkban (1940-1959. között születettek), akiknek 45,2%-a internetezik rendszeresen – áll a KSH gyorsjelentésében. A csoport 16,8%-a használja hivatalos ügyeinek, 12,6%-a banki ügyeinek intézésére a világhálót, míg 27,9%-a keresi fel a közösségi oldalakat. A zenehallgatás, videónézés 14,9%-nál rendszeres.

Másként alakulnak a számok az X generációnál (1960-1979. között születettek), akik mintegy 3 millióan vannak. 77,2%-uk barangol gyakran a webes felületeken, ahol 37,5%-uk és 31,2%-uk hivatalos, valamint banki ügyeit is bonyolítja. Közülük már 58,3% tagja valamelyik közösségi oldalnak és 35,8%-uk zenehallgatásra, videózásra is igénybe veszi a netet.

Az 1,8 milliós Y generáció tagjai (1980-1995. között születettek) 87,1%-a böngészik rendszeresen, hivatalos és banki ügyekben 2-4 százalékkal többen használják a gépet, mint az előző korcsoport tagjai. Közülük 82,2% böngészi a közösségi oldalakat. 65,9%-uk pedig zenét is hallgat, illetve a netes videókat nézi.

Az 1,2 milliós Z generáció (1996-2007. között születettek) szokásai azonban teljesen szembe mennek az előbbi trendekkel, különösen a Baby Boom és X csoport szokásaival. Csak 60,4%-uk használja webböngészésre a gépét, különböző ügyek intézésére pedig alig 10%-uk. Náluk a fő csapás iránya a közösségi oldalak (59%), a zenehallgatás, videónézés (58,4%), a játék (43%), s nem utolsó sorban a csevegés, fórumozás (51,8%).

Kevesebb