Vértessomló

Hírek

Népszerű cikkek

Igazgatási szünet

2024. november 25., hétfő 10:51

Év végén sem érdemes az utolsó pillanatra halasztani hivatalos ügyeink elintézést. Bár a 2024-es igazgatási szünet csak december 30-tól 2025. január 1-ig tart, előtte lesz egy 6 napos hosszú hétvége, a halaszthatatlan ügyekkel célszerű még előtte végezni.

A törvény szerint a kormánynak lehetősége van nyári, illetve téli igazgatási szünetet elrendelni. Az erről szóló rendeletet a tárgyévet megelőző év december 15-ig kell hirdetni. Az igazgatási szünet – meghatározott külképviseletek kivételével – valamennyi kormányzati igazgatási szervre és az ott dolgozókra vonatkozik.

Bár a 2024-es téli szünet viszonylag rövid, mindössze háromnapos lesz, a szabályozás alapján 2025-től hosszabb időszakot ölelhet fel. A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a kormány igazgatási szünetet rendel el, amely minden évben az év decemberének 26. napját követő első munkanaptól az azt követő naptári év első munkanapját megelőző nap végéig tart. Ez elsőként 2025-ben, év végén valósul meg.

Az intézkedés szerint a dolgozók számára ezen időszak alatt szabadságot kell biztosítani, amelyet a tárgyévi szabadságukból vonnak le. Ha ez már kimerült, a következő évre járó szabadság terhére adják ki a szükséges napokat.

A szünet a kormányzati igazgatási szervek mellett más állami és önkormányzati szerveket is érinthet. Pl. a fővárosi közgyűlést, a helyi önkormányzat képviselő-testületét és a vármegyei közgyűlést is.

Az igazgatási szünet ideje alatt az állami hivatalok ügyfélfogadása szünetel, így a legtöbb hivatalos ügyet nem lehet elintézni. Ez magában foglalja az okmányirodai, kormányablakos ügyintézést, pl. személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány kiállítását vagy meghosszabbítását, lakcímbejelentést, rendszámcserét. Ugyancsak szünetel a bíróságokkal kapcsolatos ügyintézés, ha az állami szervek is érintettek az eljárásban. A közérdekű adatigénylések feldolgozása és egyes panaszok kezelése is késhet.

Azok a határidők, amelyek a szünet idejére esnének, automatikusan meghosszabbodnak. Azonban sürgős, halaszthatatlan ügyekben a hivatalok kötelesek biztosítani az ügyintézést. Az elektronikus ügyintézés részben elérhető marad, így pl. az ügyfélkapun keresztül beküldhetők dokumentumok, de a feldolgozásuk szintén csúszhat.

Nem érdemes tehát az ünnepek körüli időszakra hagyni az adminisztratív ügyek intézését. Ha valaki például elveszíti az iratait ebben az időszakban, azokat csak a szünet után tudja pótolni.

Nincs esemény rögzítve!

Hirdetmény

2024. november 19., kedd 12:30

Véleményezési dokumentáció a Somlóhegyi tó környékének szerkezeti és szabályozási módosításáról.

Bővebben

Szünetel a mobilizált ügyfélszolgálat

2024. november 16., szombat 05:00

A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium tájékoztatása alapján – a hidegebb időjárási körülményekre tekintettel – 2024. november 17-étől 2025. március 16-áig szünetel a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok kötelező működtetése.

Bővebben

Címünk

Vértessomlói Közös Önkormányzati Hivatal
2823 Vértessomló, Rákóczi Ferenc utca 63.

Elérhetőségeink

Ügyfélfogadás

  • Hétfő: 13 - 16:30 óráig
  • Szerda: 9 - 12 óráig és 13 - 16 óráig
  • Péntek: 9 - 11 óráig

Legnépszerűbb cikkek