Ügyfélkapu+: kódgeneráló app helyett e-maillel is használható
Január 15-től megszűnik az Ügyfélkapu, és ezzel együtt a megszokott felhasználónév-jelszó páros használata az állami szolgáltatások online felületein. Az ügyintézéshez ezután két lehetőség marad: az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazás.
Az Ügyfélkapu+ bevezetése során a biztonság érdekében minden belépéshez egy új, hatjegyű kódot kell megadni a megszokott felhasználónév-jelszó páros mellett. Ez a kód minden alkalommal frissül, így még ha valaki megszerezné is, később már nem használható fel.
Korábban ezek a kódok kizárólag kódgeneráló alkalmazáson keresztül voltak elérhetők, amit először össze kellett kapcsolni az Ügyfélkapuval. Ez azonban problémát jelenthetett azoknak, akik nem használnak okostelefont, vagy nehezen boldogulnak ilyen alkalmazásokkal. Számukra jelent könnyebbséget az a most bevezetett újítás, hogy január 14-től a belépőkód e-mailben is igényelhető, tudta meg a Telex.
Az IdomSoft fejlesztőcég már korábban jelezte, hogy várhatóan 2025. január második felében lesz elérhető az e-mailes kódigénylés lehetősége. A napokban azonban az Ügyfélkapu+ szolgáltatást még nem használó felhasználók kaptak egy hivatalos értesítést, amelyben nemcsak a váltás fontosságára hívták fel a figyelmet, hanem pontosították az e-mailes megoldás bevezetésének időpontját is:
„Figyelem! 2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás.”